Reguli Reguli generale (euro+locale)Campania electorală și finanțarea acesteia

Ce materiale de propagandă pot folosi competitorii în campania electorală?

Material de propagandă poate fi orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte următoarele condiţii:

  • se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;
  • este utilizat în perioada campaniei electorale
  • are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
  • depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

Tipurile de materiale care pot fi folosite în campanie sunt:

  • afişe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj stabilite prin dispoziţie a primarului;
  • spoturi electorale şi materiale audiovizuale electorale, difuzate de mass-media audiovizuală, gratuit sau contra cost;
  • publicitate în presa scrisă;
  • materiale de propagandă electorală online;
  • broşuri, pliante, calendare, fluturași etc

În campanie nu se pot folosi următoarele tipuri de materiale

  • vehicule inscripţionate sau colantate care promovează candidații
  • vehicule care difuzează materiale audio
  • spectacole, serbări, focuri de artificii, tombole etc.;
  • bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.
  • nu se pot folosit materiale care sunt produse în regie proprie de partide sau candidați

Conform Ghidului produs de AEP pentru alegerile locale din 2020:

În campania electorală, partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţilor independenţi le sunt interzise achiziţionarea, oferirea, distribuirea sau darea, în mod direct sau indirect, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a şepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoşelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleţilor, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a ţigărilor şi a altor produse asemenea. Sunt permise cheltuieli pentru vestimentaţia voluntarilor şi a membrilor partidului politic inscripţionată cu denumirea sau numele competitorului electoral.

Vezi și Ghidul finanţării campaniei electorale la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din data de 27 septembrie 2020, din 06.08.2020

    Ultima actualizare: 02/26/24 19:02
Categorii:


Înapoi la cuprins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *