Reguli Reguli generale (euro+locale)Campania electorală și finanțarea acesteia

Ce materiale de propagandă pot folosi competitorii în campania electorală?

Material de propagandă poate fi orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte următoarele condiţii:

  • se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;
  • este utilizat în perioada campaniei electorale
  • are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
  • depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

Tipurile de materiale care pot fi folosite în campanie sunt:

  • afişe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj stabilite prin dispoziţie a primarului;
  • spoturi electorale şi materiale audiovizuale electorale, difuzate de mass-media audiovizuală, gratuit sau contra cost;
  • publicitate în presa scrisă;
  • materiale de propagandă electorală online;
  • broşuri, pliante, calendare, fluturași etc

În campanie nu se pot folosi următoarele tipuri de materiale

  • vehicule inscripţionate sau colantate care promovează candidații
  • vehicule care difuzează materiale audio
  • spectacole, serbări, focuri de artificii, tombole etc.;
  • bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.
  • nu se pot folosit materiale care sunt produse în regie proprie de partide sau candidați

Conform ghidurilor produs de AEP pentru alegerile din 2024:

Art. 21. – (1) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și
completările ulterioare și de prezentul ghid sunt interzise.
(2) Partidele politice, alianțele politice, organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale, precum și candidații independenți nu pot produce materiale de
propagandă electorală în regie proprie.
(3) În campania electorală, competitorilor electorali le este interzisă efectuarea de cheltuieli în legătură cu oferirea, darea sau distribuirea către alegători, în mod direct sau
indirect, a măștilor, a dezinfectanților, a odorizantelor auto, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a
vestelor, a șepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoșelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleților, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a
țigărilor și a altor produse din tutun, a calendarelor bisericești şi a altor asemenea produse, precum și a oricăror alte bunuri oferite cu scopul determinării alegătorului să
voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidați ori un anumit candidat.

Art. 20. – (1) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și
completările ulterioare și de prezentul ghid sunt interzise. 
(2) Partidele politice, alianțele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale și candidații independenți nu pot produce materiale de propagandă
electorală în regie proprie.
(3) În campania electorală, competitorilor electorali le este interzisă efectuarea de cheltuieli în legătură cu oferirea, darea sau distribuirea către alegători, în mod direct sau
indirect, a măștilor, a dezinfectanților, a odorizantelor auto, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a
vestelor, a șepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoșelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleților, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a
țigărilor și a altor produse din tutun, a calendarelor bisericești şi a altor asemenea produse, precum și a oricăror alte bunuri oferite cu scopul determinării alegătorului să
voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidați ori un anumit candidat.

    Ultima actualizare: 04/23/24 11:04
Categorii:


Înapoi la cuprins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *