Index Reguli

Cum se desfășoară campania în MASS MEDIA

Regulile sunt stabilite de către Consiliul Național al Audiovizualului, prin Decizia 441/2018. Poți face reclamații la CNA pentru încălcarea regulilor aici.

 

  • Campania pentru referendumul naţional, la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 3/2000, Legea audiovizualului nr. 504/2002Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
  • Campania a început pe 18 septembrie şi se încheie în ziua de vineri, 5 octombrie 2018, la ora 07,00. – Art 1(2)
  • Reflectarea campaniei se poate face prin intermediul emisiunilor informative şi de dezbatere şi trebuie să respecte regulile privind informarea corectă şi pluralismul de opinii. Radiodifuzorii au obligaţia de a reflecta echidistant punctele de vedere aflate în divergenţă.În cadrul emisiunilor de dezbatere radiodifuzorii trebuie să asigure egalitatea de şanse între partizanii şi adversarii problemei supuse referendumului; în cazul în care unul dintre cei invitaţi nu participă, acest fapt trebuie menţionat pe post; absenţa punctului de vedere al uneia dintre părţi nu exonerează realizatorul/moderatorul de asigurarea imparţialităţii.În cadrul emisiunilor informative radiodifuzorii trebuie să asigure un echilibru în reflectarea activităţilor de campanie ale partizanilor şi adversarilor problemei supuse referendumului. – Art 4
  • În cazul în care în emisiunile informative şi de dezbatere se aduc acuzaţii de ordin penal ori moral unor persoane sau în cazul în care astfel de acuzaţii pot prejudicia imaginea unor instituţii, trebuie difuzat şi punctul de vedere al celor vizaţi, de regulă în cadrul aceleiaşi emisiuni sau, în mod excepţional, în emisiunile următoare – Art 5
  • Persoanele ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea unor fapte neadevărate beneficiază de drept la replică.
    Persoanele ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea unor informaţii inexacte beneficiază de drept la rectificare. – Art 6 (vezi obligatiile radiodifuzorilor in textul integral)
  • Radiodifuzorii nu pot difuza de la încheierea campaniei pentru referendum şi până la închiderea urnelor niciun fel de consultări ale publicului privind referendumul.
    Sondajele de opinie realizate de instituţiile de specialitate trebuie difuzate în condiţiile respectării regulilor prevăzute în Codul audiovizualului.
    Anchetele de tip vox pop realizate de către radiodifuzori nu pot fi prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publică sau pentru un anumit grup social ori etnic şi au obligaţia de a reflecta punctele de vedere aflate în divergenţă. – Art 7
  • De la încheierea campaniei pentru referendum şi până la ora închiderii urnelor sunt interzise:
  1. prezentarea de sondaje de opinie, difuzarea anchetelor de tip vox pop prevăzute la art. 7 (3)
  2. dezbateri şi comentarii legate de problema supusă referendumului;
  3. îndemnuri de a vota pentru sau împotriva propunerilor ce fac obiectul referendumului, ori îndemnuri de a vota sau de a nu vota. – Art 8

 


Înapoi la cuprins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *