Conflict de interese/operator de calculator, ruda cu candidatul

Am observat un conflict ce vizează incalcarea unor articole din legislatia electorala. In comuna Gradinari, judetul Caras-Severin, pentrul sediul sectiei de votare din localitatea Greoni, a fost desemnata prin tragerea la sorti computerizata ca operator de calculator o persoana a carei mama candideaza pe lista unu partid (PPU-sl) pentru functia de consilier local. In legea 115/2015, art. 25 se precizeaza ca acestă situație este interzisă. Si rezerva de operator de calculator din UAT are sotul inscris pe lista pentru consilieri din partea PSD. Cei de la AEP au spus ca poti sa fii operator cu conditia ca tu sa nu candidezi pentru vreo functie. M-am documentat si am gasit o alta lege, 370/2004, modificata, care precizeaza clar la art. 13 ca acea persoana nu poate fi operator de calculator. Mi-as dori sa mi se pastreze anonimatul.

Detalii sesizare

21 septembrie 10:08 AM  ·   Caraș-Severin   ·   Categorii: Altele,   ·   Calitate: observator

 

3 comentarii

  1. Buna ziua. Multumim pentru sesizare. Operatorul nu este membru al biroului electoral, deci nu i se aplica aceaste reglementari, iar legea 370 se aplica alegerilor prezidentiale. Exista intr-adevar incompatibilitatea intre functia de operator si cea de candidat.

    Hotararea AEP 36/2019 specifica faptul ca
    Art. 9. –
    (1) Poate avea calitatea de operator de calculator al secției de votare din țară orice cetățean român cu drept de vot care are cunoștințe de bază în tehnologia informației.
    (3) Autoritatea Electorală Permanentă, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale, organizează sesiuni de examinare practică a competențelor prevăzute la alin. (2) pentru selecția operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară.
    Art. 10. –
    (1) Începând cu 30 de zile înaintea datei votării, dar nu mai târziu de 15 zile înaintea datei votării, operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară sunt desemnați, prin decizie a Autorității Electorale Permanente, pe baza tragerilor succesive la sorți dintre persoanele declarate admise conform art. 9 alin. (6), în ordinea punctajului obținut la examinările prevăzute de art. 9 sau a punctajului obținut ca urmare a evaluării activității anterioare, după caz. Rezultatul tragerii la sorți este consemnat într-un proces-verbal de către persoanele care au efectuat tragerea la sorți.

    (2) Operatorii de calculator prevăzuți de alin. (1) pot fi repartizați pe secții de votare sau pe centre de votare, după caz.

    (3) Ordinea de prioritate la desemnarea operatorilor de calculator este următoarea:
    a) persoanele care au domiciliul în localitatea respectivă;
    b) persoanele care au reședința în localitatea respectivă;
    c) persoanele care au solicitat desemnarea în localitatea respectivă.

    (4) Persoanele declarate admise conform art. 9 alin. (6), care nu au fost desemnate operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară, conform procedurii prevăzute la alin. (1), rămân la dispoziția Autorității Electorale Permanente pentru înlocuirea în cazuri deosebite a operatorilor de calculator.

    (5) În cazul în care într-o localitate, în urma examinării prevăzute de art. 9, au fost declarate admise insuficiente persoane, desemnarea operatorilor de calculator va fi efectuată dintre persoanele declarate admise care, până la data tragerii la sorți prevăzută de alin. (1), își exprimă în scris acordul pentru exercitarea funcției de operator de calculator în localitatea respectivă.

Dă-i un răspuns lui Septimius Parvu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *