Lista de documente este stabilită prin art. 83 din Legea 208/2015.
Cetățenii români cu domiciliul sau reședința în România care în ziua votării se află în țară
- cartea de identitate;
- cartea electronică de identitate;
- cartea de identitate provizorie;
- buletinul de identitate;
- pașaportul diplomatic;
- pașaportul diplomatic electronic;
- pașaportul de serviciu;
- pașaportul de serviciu electronic;
- carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din școlile militare.
Cetățenii români cu domiciliul în România, dar care au fost înscriși în Registrul electoral cu adresa de reședință în străinătate
- își pot exercita dreptul de vot la secțiile de votare organizate în străinătate în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării, însoțite de un document oficial emis de statul străin privind stabilirea reședinței:
- cartea de identitate;
- cartea electronică de identitate;
- cartea de identitate provizorie;
- buletinul de identitate;
- pașaportul diplomatic;
- pașaportul diplomatic electronic;
- pașaportul de serviciu;
- pașaportul de serviciu electronic;
- pașaportul simplu;
- pașaportul simplu electronic;
- pașaportul simplu temporar.
Cetățenii români cu domiciliul în străinătate
își pot exercita dreptul de vot la secțiile de votare organizate în străinătate conform prezentei legi, în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:
- pașaportul simplu, cu menționarea țării de domiciliu;
- pașaportul simplu temporar, cu menționarea țării de domiciliu;
- pașaportul simplu electronic, cu menționarea țării de domiciliu.
(4) Prin reședință în străinătate se înțelege adresa din străinătate la care persoana fizică declară că are locuința secundară, alta decât cea de domiciliu, și unde posedă un drept legal de ședere mai mare de 90 de zile. Documentele care atestă reședința în străinătate se stabilesc de către ministrul afacerilor externe, prin ordin.
(5) Militarii, polițiștii și personalul civil român din instituțiile sistemului de apărare, ordine publică și siguranță națională trimiși în misiune în teatre de operațiuni din străinătate își exercită dreptul de vot la orice secție de votare constituită în țara în care își desfășoară misiunea. Aceștia vor fi înscriși în lista electorală suplimentară de către președintele biroului electoral al secției de votare și vor vota în baza pașaportului de serviciu.
Nu se poate vota pe baza titlului de călătorie!
Lista de documente care dovedesc reședința în străinătate
MAE a stabilit prin 373/2024, completat prin ordinul MAE 507/2024, lista de documente care atestă reşedinţa în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondenţă la ambele tipuri de alegeri sau la alegerile parlamentare.