Da, partidele politice pot folosi astfel de materiale – incluzând bannere, panouri, ecrane electronice, mașini sau geamuri colantate etc. Legea 334/2006 și legea electorală reglementează campania electorală, care se întinde pe o perioadă de 30 de zile (15 zile la parțiale). În campanie, aceste materiale nu se mai pot folosi. În afara campaniei electorale, partidele nu trebuie să însemneze aceste materiale de propagandă cu numele entității care le-a comandat, numărul de exemplare sau alte informații asemănătoare; astfel de reglementări se aplică doar în campania electorală pentru afișe, fluturașii electorali etc
Raportarea financiară pentru acestea se va face la anul, în cadrul raportului de venituri și cheltuieli și nu va exista nicio raportare legată de alegerile din acest an. Sumele cheltuite cu producerea lor nu vor fi rambursate de către Autoritatea Electorală Permanentă. Pentru persoanele care vor să devină candidați independenți nu există reglementări, deci pot cheltui din fondurile proprii fără a raporta.
Considerăm că este un sistem defectuos, pentru că o parte semnificativă din cheltuieli se poate muta în precampanie, fără transparență. EFOR a solicitat de mai mulți ani schimbarea legii, fără rezultate. Și raportul OSCE/ODIHR din 2025 a recomandat: ”Pentru a spori transparența și responsabilitatea cheltuielilor de campanie, cadrul juridic și de reglementare ar trebui revizuit pentru a se asigura că acesta acoperă o perioadă mai largă, cum ar fi perioada de după anunțarea oficială a datei alegerilor sau începerea colectării semnăturilor, sau momentul în care concurenții își depun documentele de înregistrare, precum și intervalul dintre rundele electorale.”