Reguli Locale parțiale decembrie 2025Principalele reguliAdministrația electorală

Indemnizațiile pe care le primesc membrii birourilor electorale

Valoarea indemnizațiilor este stabilită prin art 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2025 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale din data de 7 decembrie 2025

Pentru activitatea desfăşurată în cadrul birourilor și oficiilor electorale, precum şi pentru suportul tehnic al acestora se acordă următoarele indemnizaţii:

  • 225 de lei pe zi de activitate pentru preşedinţii birourilor electorale judeţene, ai oficiilor electorale şi ai birourilor electorale de circumscripţie, pentru locţiitorii acestora, precum şi pentru ceilalţi membri ai acestor birouri electorale
  • 128 de lei pe zi de activitate pentru informaticieni
  • 150 de lei pe zi de activitate pentru personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale judeţene, al oficiilor electorale şi al birourilor electorale de circumscripţie, precum şi pentru statisticienii acestora;
  • 248 de lei pe zi de activitate pentru preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, locţiitorii acestora şi operatorii de calculator; – nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi de 3 zile pentru un nou tur de scrutin, dacă este cazul.
  • 180 de lei pe zi de activitate pentru membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, alţii decât cei prevăzuţi la lit. d).

În plus, membrii birourilor și oficiilor electorale, operatorii de calculator, personalul tehnic auxiliar, statisticienii, informaticienii, precum şi personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a procesului electoral, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene, au dreptul la o indemnizaţie de protocol de 35 de lei de persoană pentru fiecare zi de activitate.

Pentru indemnizaţiile prevăzute de prezentul articol se datorează şi se virează numai impozitul pe venit, conform legii.

(5) Pe durata funcţionării birourilor electorale, autorităţile şi instituţiile publice la care sunt angajate persoanele prevăzute la alin. (1) – (3) le asigură acestora plata drepturilor salariale, a indemnizaţiilor de detaşare, precum şi a oricăror alte diurne şi drepturi băneşti cuvenite potrivit legii.

(6) Primirea indemnizaţiilor prevăzute la alin. (1) – (3) nu afectează dreptul de a primi alte diurne, indemnizaţii, pensii sau alte drepturi băneşti cuvenite în baza altor legi.

(8) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi operatorii de calculator ai acestora au dreptul să primească, la cerere, o zi liberă plătită de la locul de muncă, în ziua următoare zilei votării, pe baza adeverinţei eliberate în acest sens de către biroul electoral judeţean, oficiile electorale sau Autoritatea Electorală Permanentă, după caz.

(10) La alegerile locale parţiale din data de 7 decembrie 2025, plata indemnizaţiilor membrilor birourilor electorale judeţene, ai oficiilor electorale, ai birourilor electorale de circumscripţie, ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, ale operatorilor de calculator, ale informaticienilor, precum şi ale personalului tehnic auxiliar desemnat de către prefecţi se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului.

Câte zile se primesc indemnizațiile?

 

  • Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, locţiitorii acestora şi operatorii de calculator – nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi de 3 zile pentru un nou tur de scrutin, dacă este cazul.
  • Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, alţii decât cei prevăzuţi mai sus – nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi de 3 zile pentru un nou tur de scrutin, dacă este cazul.
  • Informaticienii – nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi de 3 zile pentru un nou tur de scrutin, dacă este cazul.
  • Personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a procesului electoral –  cel mult mult 5 zile de activitate, respectiv pentru 3 zile care precedă ziua votării, pentru ziua votării şi pentru ziua imediat următoare zilei votării.
  • Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate.
  • Plata indemnizaţiilor membrilor birourilor și oficiilor electorale se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de către preşedinţii birourilor electorale și ai oficiilor electorale.
  • Plata indemnizaţiilor personalului tehnic auxiliar desemnat de către prefecţi/primari/președinții consiliilor județene se face pe baza listelor de prezenţă, avizate de către preşedinţii birourilor sau oficiilor electorale, după caz, şi aprobate de către prefecţi.

Citește mai multe în HG privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025

    Ultima actualizare: 11/03/25 12:11
Categorii:


Înapoi la cuprins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *