Index Reguli

[VOT CORESPONDENȚĂ] Procedura de vot prin corespondență

Poșța Română asigură trimiterea materialelor către alegători cu cel târziu 25 de zile înainte de ziua alegerilor. Birourile electorale pentru votul prin corespondenţă sunt constituite cu 15 zile înaintea datei votării. Pentru a primi documentele trebuie să semnați de primire.

Documentele de vot prin corespondenţă pot fi transmise la secțiile de votare pentru votul prin corespondență înființate în țară sau pot fi depuse la misiunile diplomatice. Dacă nu optați pentru trimiterea în țară, conform Hot. AEP 33/2019:

Documentele transmise sau depuse la misiunile diplomatice si oficiile consulare sunt predate de către acestea, pe bază de proces-verbal, birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate care îndeplinesc atribuţii privind votul prin corespondenţă în baza deciziei biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate (înființate acolo unde nu există cel puțin 5000 de cereri depuse prin www.votstrăinătate.ro, pe țară).

Alegătorii ale căror documente de vot prin corespondenţă nu au fost primite de birourile electorale competente până la data de 7 noiembrie 1019, ora 24,00, vor primi notificări pe e-mail în acest sens în data de 8 noiembrie 2019.

În cel mult 48 de ore de la data stabilirii prin decizie a biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate a birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate care vor îndeplini atribuţii privind votul prin corespondenţă, Direcţia generală sistemul informaţional electoral naţional din cadrul Autorităţii Electorale Permanente întocmeşte şi transmite, pe suport hârtie, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, listele electorale permanente pentru votul prin corespondenţă care vor fi utilizate de către acestea.

 

Documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă transmise de către AEP sunt următoarele:

  • două plicuri exterioare cu dimensiunea 250×353 mm (tip TB4), câte unul pentru fiecare tur, care au lipită câte o etichetă (cu mențiunea TURUL 1 sau TURUL 2) pe care sunt inscripționate următoarele elemente: numele, prenumele și adresa dumneavoastră (așa cum au fost trecute în cerere), precum și un cod unic de bare;două plicuri interioare cu dimensiunea 229×324 mm (tip TC4);
  • patru etichete pentru sigilarea plicurilor menționate mai sus, prevăzute cu elemente de securitate grafică și ștanțare
    împotriva dezlipirii;
  • două certificate de alegător inscripționate cu TURUL 1 sau TURUL 2;
  • două buletine de vot prin corespondență inscripționate cu TURUL 1 sau TURUL 2; (vezi aici model)
  • două plicuri suport, inscripționate cu TURUL 1 sau TURUL 2, ce conțin câte un autocolant cu mențiunea VOTAT 2019 Turul 1, respectiv cu mențiunea VOTAT 2019 P Turul 2;
  • două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondență din țară;
  • două autocolante pe care sunt imprimate mențiunile „PRIORITY/PRIORITAIRE; By airmail/Par avion”, cod „IBRS/CCRI Nr. …..”, „NE PAS AFRANCHIR/A nu se franca/NO STAMP REQUIRED“
  • instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot.

Vezi toată procedura aici (sursa Autoritatea Electorală Permanentă)

 

 


Înapoi la cuprins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *