Anularea votului prin corespondență după ce alegătorul a primit confirmare prin email că votul său a ajuns la secție
Mi s-a expus procedura de validare a voturilor prin corespondență de către una din persoanele din comisia care numără aceste voturi. Plicul ajuns la secție se scanează cu codul de bare, acest procedeu lansează emailul de confirmare de primire a votului prin corespondență către alegător. După ce a fist scanat (și emailul de confirmare trimis) plicul exterior se deschide și se validează dacă toate actele sunt in regula pentru a pune plicul cu votul în urna de voturi. La deschidere se constată nereguli care duc la anularea votului ( de exemplu lipsește certificatul de alegător, sigiliul nu este plasat corect, sunt 2 voturi in loc de 1 vot, etc.). In acest caz, alegătorul primește confirmarea că votul lui a ajuns la comisie însă asta nu înseamnă că votul lui este în urna de voturi. Sper din tot sufletul că nu acesta este protocolul corect și că secția de vot unde a fost aplicat acest protocol sa fie una din puținele care au procedat astfel: anularea votului prin corespondență după trimiterea confirmării de primire a plicului.
Detalii sesizare
15 noiembrie 08:25 PM · Germania · Categorii: Funcționarea administrației electorale, · Calitate: observator
Confirmarea pe care o primiti pe e-mail arată că plicul a ajuns la biroul electoral pentru votul prin corespondență. E-mailul este trimis de Autoritatea Electorală Permanentă, dar nu automat când este scanat plicul exterior. Plicul interior/buletinul poate fi anulat ulterior dacă nu îndeplinește condițiile legale. Cu alte cuvinte, nu puteți afla dacă buletinul dvs a fost anulat.